Logo
Logoen bør integreres inn i pakningsdesignet slik at merket kommer godt frem og gir produktet en merverdi.
Logo vist på lys bakgrunn
Logo vist på bakgrunnsbilde
Størrelser
Det finnes ingen maksgrense på hvor stor logoen kan være, men den kan ikke være mindre enn 17 mm (i høyden) . Bruk god designskikk, og skap en så god balanse som mulig. Dette er et merke som symboliserer at produktet har fått en helt spesiell pris, og som på ingen måte gjemmes bort.
Anbefalt minimum størrelse på logo er 17 mm (høydemål på logo).
Frisone
Logoen fortjener luft rundt seg – og vi anbefaler at den ikke skal forstyrres av andre elementer. Derfor defineres en grense som kalles «frisone». Innenfor denne grensen skal ingen elementer komme. Frisone er et utgangspunkt for å oppnå nok luft rundt logoen, men det kan med fordel være mer luft enn det frisonen angir.
En rød del av flagget gir anbefalt frisone.
Anbefalt frisone – på pakningsdesign